Microsoft yeni DirectSR API’si ile geliştiricilere oyunlarına süper çözünürlük çözümlerini uygulamak için birleşik bir arayüz sunacaklarını duyurdu. Bu, oyun stüdyolarının artık DLSS, FSR, XeSS arasında seçim yapmak zorunda kalmayacaklarını veya birden fazla yükselticiyi uygulamak, hata ayıklamak ve desteklemek için ek kaynak harcamaları gerekmeyeceğini gösteriyor.
Amd FSR ve Intel XeSS tüm üreticilerin GPU’larında çalışırken, Nvidia DLSS yalnızca Nvidia’nın kendi donanımlarına özel bir çözümdür. Microsoft’un yayınladığı gönderide, DirectSR’nin FSR/DLSS/XeSS yerine Microsoft tarafından yeni bir ölçeklendirici ile değiştirilmeyeceğini, bunun yerine zaten mevcut olan teknolojileri birleştirerek erişimi birleştirdiğini duyuruyor. Buda ekran kartınız hangi süper çözünürlük çözümü ile uyum sağlıyorsa DirectSR’ı seçtiğinizde onun çalışacağı anlamına geliyor.
Sözün özü olarak Amd veya İntel kartlarınız ile Nvidia algoritması olan DLSS’i yine de kullanamayacaksınız demek oluyor. Oyuncular için avantaj olan kısım ise artık yeni çıkacak olan oyunlara Microsoft’un bu çözümü sayesinde doğrudan tüm ölçeklendiricilerin dahil olması olacak.